Thursday 26 December 2013

Kelima

Wajah Iman ditatapi dengan penuh rasa... Ada sejalur rasa kasih melintasi hatinya. Wajah comel itu seakan sudah terpahat di hatinya. Ingin sekali dia mengusap pipi gebu milik Iman Nur Addin.
Kalaulah dia hak milik aku yang sah... getus hati kecil Ammar.

"Iman,.. " Ammar memanggil perlahan, Mengejutkan gadis kecil dari lena. Ditinggalkan sebentar untuk mencari hidangan makan tengahari untuk kedua anak beranak itu, sekembalinya dia, kedua-dua nya telah lena.
"Iman.." Ammar menguatkan sedikit intonasi suaranya. Namun masih belum ada respon dari Iman. Ammar mencuit hidung Iman. Terasa sentuhan dihidungnya, Iman membuka mata. Terpandang wajah Ammar yang tersenyum manis. Iman membalas senyuman Ammar, mengangkat kepala dari birai katil lalu mengeliat. Ammar tersentak dengan perilaku gadis muda ini. Tanpa segan silu Iman Nur Addin mengeliat.
"Kenapa?" Soal Iman kepada Ammar.
"Makanlah dulu.. nanti perut masuk angin."
Iman hanya menggeleng, lalu meletakkan kembali wajah ke birai katil, menghadap ke Ammar.
"Makanlah sikit. Saya beli nasi goreng ni.. sedap tau.." Pujuk Ammar lagi. Ammar Hakim yang sakit atau Iman Nur Addin ni.
"Tak nak lah.. malas nak makan.. letih nak suap.."
Ternganga mulut Ammar dengan jawapan dari IMan. Ammar mengurut dagu sambil tersenyum. Dia menarik sebuah kerusi dan duduk disebelah IMan.
"Ammar suap nak?" Ujarnya. Mencuba nasib, kut-kut IMan setuju. Dapat juga dia memanjakan gadis yang mula mendapat tempat di hati. Nak suap Ammar Hakimi, hero tu masih lena tidur.
IMan sekadar mengangguk tapi tetap tidak membuka mata dan mengangkat kepalanya. Ammar bersorak kegirangan dalam hati. Mudahnya gadis ini. Janganlah dia mudah dengan orang yang lain juga.

"BUkalah mata sayang, mcm mana nak suap, kalau masih letak muka kat situ.." Pujuk Ammar lagi.
IMan mengangkat kepala malas, menongkat kepala dengan tangan dan hanya membuka mata sedikit.
"IMan letih tau.." adu gadis itu lagi. Ammar ingin gelak dengan gaya manja IMan.
"Abang suap, Iman bukak mulut je.." pujuk Ammar lagi.
IMan membuka mulutnya dan terus menutup matanya lagi. Masuk sahaja sudu yang berisi nasi goreng ke dalam mulutnya, dia merebahkan kembali kepala dibirai katil sambil mengunyah perlahan nasi goreng itu. Ammar hanya menggelengkan kepala. Manja. I like!! bisik hati Ammar.
Sesi suap sambil pejam mata.


* tak sempat habis... :-) nnt sambung..

No comments:

Post a Comment